Club Sandwich, 4pers.

  •  4 kycklingbröst
  • 2 msk olja
  • 1 dl majonäs
  • 3 dl crame fraiche
  • 1 tsk curry
  • ½ tsk socker
  • ca ½ tsk papprika krydda
  • 4 tomater
  • 1 rödlök
  • 1 pkt bacon
  • Salt och vitpeppar
  • bröd och sallad

Gör så här;
Lägg Kycklingen i marrinad (blanda olivolja, salt, vitpeppar och vitlök med kycklingen.)
Stek kycklingen i olivolja (Bengt Frithiofsson, extra virgin olive oil, aromatisk & pepprig), lite smör och jag brukar ta lite santa maria, extra fine selection of spices, BBQ & grill mesquite på kycklingen när jag steker den. Ha lock på och stek på låg temperatur länge.
Stek bacon och skiva tomater, skala även löken och strimmla den.
Blanda curry, majonäs, crame fraiche, socker, salt, vitpeppar och papprikakrydda.
Stek bröden i smör.

Uppläggning;
Fördela en rejäl klick med curryblandningen på  brödet som ska ligga under.
Lägg på sallad som du har blandat i lite olivolja, salt, vitpeppar och citronsaft (blir extra gott då.)
Sen lägger du på tomater och lök.
Dela kycklingen och lägg på den, sen bacon och brödet.

Jag brukar göra hemgjorda kyftpotatisar till, som jag skivar, har olja på och salt, peppar och persillade. Det tycker jag blir gott. Sen kan man göra denna rätt lite som man själv känner, krydda kycklingen som man själv tycker mm.

Smaklig måltid :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0